Stafet #18: Per Christiansen

Fra Momondo

Hvad arbejder du med til hverdag? – og hvad har især din faginteresse?

Jeg arbejder som Global Head of Marketing/Marketingdirektør for rejesøgemaskinen Momondo og søsterbrandet Cheapflights, hvor jeg står i spidsen for et MarCom team på 35 dygtige og passioneret momondians. MarCom er ansvarlig for globale marketing strategier, kampagner, media & indsigt, partnerskaber & aktivering, content, og social media.

Jeg er særligt optaget af at vi udlever vores vision for en bedre verden ’Let’s Open Our World’, herunder får skabt en bevægelse der på baggrund af aktiveringer, såsom The DNA Journey, kan samle verdens befolkninger i kampen for en bedre og mere diverse verden.

Når det er sagt, så er vi også meget ’marketing nørdede’ i momondo. Noget af det vi taler mest om pt. er Real-time TV, Data-driven & UGC Content, og Machine Learning. Områder som vi går til med stort mod, og pt. er prøver at skubbe græserne for hvor langt man kan gå indenfor de felter.

The DNA Journey. Hvad betyder det for dit arbejde at den kampagne fik den spredning som den endte med at få?

Lanceringen af The DNA Journey 2. juni 2016 har været fantastisk. Hele momondo arbejdede sammen omkring den første aktvering af ’Let’s Open Our World’, og verden modtog den med storm. Filmen har skabt debat i hele verden, og hovedfilmen har pt. over 400 millioner visninger. Vi kunne ikke have ønsket os en bedre start på vores ’movement’, og det har vist at det er muligt at ændre verden og gøre en forskel. Vi arbejder derfor pt. på videreudviklingen af bevægelsen med nye initiativer, hvor de mange ambassadører der melder sig til bevægelsen kan være med til at udbrede budskaberne.

Derudover har kampagnen høstet en del hædder i marketingkredse, og det er jo altid dejligt.

Det forlyder at I påtænker at udvikle Momondo fra en søgemaskine til i højere grad at være et inspirationssite for rejsende. Kan du fortælle os lidt om tankerne bag.

Vi lever i en tid, hvor flere og flere af os booker vores rejser selv. Det betyder at mange af de opgaver der førhen lå hos et rejseselskab nu hviler på forbrugerne selv. Hos momondo ønsker vi derfor at ’enable and inspire everyone to be their own best travel agent’. Vi ønsker med andre ord, at ‘enable’ dig til nemt, hurtigt og objectivt at finde billige flybilletter og hoteller med momondo services og værktøjer, samtidigt med at vi inspirer dig til at være nysgerrig og tage ud og møde nye steder, mennesker og kulturer. Specielt mødet mellem mennesker og kulturer har vi fokus på, da det hjælper os i vores kamp for en bedre og mere tolerant verden.

Hvor er Momondo henne om 5 år?

5 år er lang tid for en virksomhed som momondo, men umiddelbart ser jeg et kraftigt voksende globalt visionsdrevet rejsebrand der er lykkes med at bygge en sand bevægelse for en bedre verden, og som er bakket op af fantastiske produkter og en effektiv marketing maskine.

Hvem vil du sende stafetten videre til, og hvorfor?

Jon Schäffer, Fintech strategist hos MobileLife/Danske Bank – vil gerne høre mere om, hvordan det går med at udvikle Danske Bank fra en traditionel bankforretning til i højere grad at være en startup og innovations bank.